Використання ІКТ


Одним з інструментів упровадження інноваційних підходів у навчальний процес є застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Учитель, який володіє ІКТ, може не лише навчати учнів згідно із сучасними вимогами, а й постійно самовдосконалюватись.
Крім того, ефективне використання ІКТ під час навчального процесу дає змогу розвивати в учнів навички, необхідні для успішної життєдіяльності у ХХ столітті.
В нашому навчальному закладі вже 2 роки працює творча група «Використання ІКТ в навчально-виховному процесі», керівником якої являюсь я. В  цьому навчальному році до складу творчої групи ввійшли учителі Канарадзе Л.П., Гльоза А.М., Жмихова А.С.
Завданням творчої групи є впровадження нових педагогічних підходів, які потрібні учителям для результативного використання ІКТ та цифрових освітніх ресурсів у процесі навчання, а також для співпраці з колегами.
Вдале поєднання традиційних методів навчання з інформаційно-комунікаційними технологіями (ІКТ) може значно підвищити продуктивність вивчення будь-якого предмета. Ілюструючи події, процеси та явища, які є об'єктами вивчення, за допомогою ІКТ, учитель урізноманітнює урок, робить його інтенсивним, інтерактивним. Крім того, слід зазначити, що учням на таких уроках більш цікаво.
Під ІКТ ми розуміємо засоби введення, накопичення, зберігання, передавання, оброблення, контролю і виведення інформації, які ґрунтуються на використанні комп'ютерної техніки, комунікацій і новітніх технологій.
Використання у навчально-виховному процесі ІКТ сприяє гармонійному формуванню творчої та діяльнісної особистості учня.
  Використання ІКТ у загальноосвітньому навчальному закладі має значні переваги для всіх учасників навчально-виховного процесу — учителів, учнів, адміністрації, батьків.
Наприклад, учитель, який уміло використовує ІКТ у своїй роботі, має змогу:
·                   підвищувати ефективність уроку;
·                   консультувати батьків та учнів дистанційно;
·                   оперативно надавати батькам інформацію щодо успішності учнів;
·                   створювати архів методичних матеріалів із забезпеченням загального чи обмеженого доступу до них (наприклад, архів, доступ до якого мають учні та/або батьки лише окремого класу);
·                   розміщувати інформацію на веб-сайті навчального закладу;
·                   створювати електронні предметні словники;
·                   вести блог чи мікроблог тощо.     
Адміністрації навчального закладу  використання ІКТ дає змогу:
·         оптимізувати звітність;
·         зробити персональний контроль більш докладним;
·         організувати електронний документообіг;
·         дистанційно стежити за перебігом навчально-виховного процесу (уроки, позакласні заходи тощо).
·         Учні, які вчаться за допомогою ІКТ, без обмежень у часі і просторі можуть отримувати:
·         доступ до контенту щодо навчального предмета;
·         індивідуальне домашнє завдання;
·         тренінг-і тест-завдання;
·         оперативну інформацію про результати своєї діяльності.
Батькам застосування ІКТ у школі дає змогу:
·         оперативно отримувати інформацію про результати навчальної діяльності дитини, перебіг навчально-виховного процесу, а також про заходи, які здійснюються на шкільному та інших рівнях;
·         контролювати виконання дитиною завдань різного рівня складності тощо.   

      

ІКТ, які використовують у навчально-виховному процесі:
·         мультимедійний проектор
·         інтерактивна дошка
·         комплекс оперативного контролю знань
·         електронна книга
·         веб - камера
·         Інтернет - планшет
·         шкільна цифрова лабораторія
·         цифровий мікроскоп
·         комп’ютерна мережа
·         Інтернет
·         Bluetooth

На сьогоднішній день кожному вчителю необхідно:
  • Визначити свій стартовий рівень готовності до використання ІКТ, ефективні методи та прийоми використання ІКТ можливостями свого предмету
  • Систематизувати досвід роботи на методобєднаннях
  • Створити банк даних методичних розробок уроків з використанням ІКТ по предметам на електронних носіях
  • Почати формувати особисті сторінки в Інтернеті (блоги, сайти, візитки на ЗапоВікі)

1 комментарий:

  1. Якщо вчитель хоче, щоб його уроки були цікавими, сучасними він обов'язково буде використовувати ІКТ

    ОтветитьУдалить