Веб 2.0

Сервіси Веб 2.0 для учителя
Загальна характеристика соціальних сервісів


Соціальні сервіси - це мережеве програмне забезпечення, що підтримує групові взаємодії . Ці групові дії включають : персональні дії та комунікації учасників між собою , тобто , обмін повідомленнями.
Соціальні мережі і підтримують їх сервіси виявилися дуже ефективним методом забезпечення відвідуваності сайтів , зворотного зв'язку і поступово стали одним із засобів генерації контенту ( вмісту, що має цінність ) . На основі такого підходу з'явилося і швидко набрало популярність досить велика кількість соціальних web -сервісів , об'єднаних загальною назвою сервіси Web 2.0.
  Веб 2.0 - це друге покоління мережних сервісів Інтернету, які дозволяють користувачам створювати в Мережі і використовувати інформаційні ресурси.
  Веб 2.0 - термін, що позначає друге покоління мережних сервісів. Ці сервіси дозволяють користувачам не тільки подорожувати по мережі, але й спільно працювати і розміщувати в мережі текстову і медіа інформацію.
  За допомогою Веб 2.0 можна організувати наступну колективну діяльність ( за матеріалами книги Е.Д.Патаракіна і довідкових систем соціальних сервісів ) :

  • спільний пошук та зберігання інформації;
  • спільне використання фотоматеріалів ;
  • створення і спільне використання медіа- матеріалів;
  • спільне створення та редагування гіпертекстів ; спільне редагування і використання в мережі текстових документів , електронних таблиць , презентацій та інших документів ;
  • спільне редагування і використання карт і схем.  Інтерактивна дошка OnLine .
   Тобто принципова відмінність Веб 2.0 від Веб 1.0 - це її соціальна орієнтованість . Соціальні сервіси - це друга назва мережі нового покоління.
    Нові сервіси соціального забезпечення радикально спростили процес створення матеріалів і публікації їх в мережі . Тепер кожен може не тільки отримати доступ до цифрових колекцій , а й взяти участь у формуванні власного мережевого контенту ( від англ. Content - зміст) .
  Сьогодні , використовуючи Веб 2.0 , новий контент створюється мільйонами людей. Вони , як мурахи в загальний мурашник , приносять у мережу нові тексти , фотографії , малюнки , музичні файли. При цьому спілкування між людьми все частіше відбувається не у формі прямого обміну висловлюваннями , а у формі взаємного спостереження за мережевою діяльністю . Освоєння нових засобів веде не просто до того , що ми можемо вирішувати нові завдання , а й змінюється наш світогляд , яке дозволяє нам бачити світ з нової точки зору.
  Сповідуючи доступність, відкритість, інтерактивність і колективізм, соціальні сервіси Веб 2.0 стає природною освітнім середовищем, доцільність використання якої в навчальних цілях не викликає сумніву.

Сервіси Web 2.0 в освіті та навчанні
    Сучасну глобальну мережу навряд чи вже можна уявити без блогів , соціальних мереж , хмари сервісів -якої пошукової системи (Яндекс , Google і т.д. ) , Вікіпедії , і подібних їй ресурсів .
Технології Web 2.0 міцно зміцнилися в нашому повсякденному житті , як засобу комунікації (соціальні мережі : Facebook , Twitter , Вконтакте) , швидкого пошуку потрібної інформації , засоби «колективного авторства » ( Wiki , блоги) .
Здавалося б , як ще можна застосовувати можливості технології Web 2.0 , причому в цілях педагогічної практики? На це опитування є ряд відповідей :
  Використання мережевих спільнот для вільного розповсюдження навчальних матеріалів. У результаті поширення соціальних сервісів в мережевому доступі виявляється величезна кількість матеріалів , які можна використовувати у навчальних цілях.
   Самостійне створення мережевих навчальних матеріалів. Тепер кожен може не тільки отримати доступ до цифрових колекцій , а й взяти участь у формуванні власного мережевого змісту.
      Участь у нових формах діяльності без спеціальних знань і навичок в галузі інформатики . Нові форми діяльності пов'язані як з пошуком в мережі інформації , так і зі створенням і редагуванням власних цифрових об'єктів.
    Спостереження за діяльністю учасників спільноти. Спілкування між людьми все частіше відбувається не у формі прямого обміну висловлюваннями , а у формі взаємного спостереження за мережевою діяльністю .
   Основна зміна навчального процесу пов'язане з активною участю учнів у створенні власних матеріалів. У всіх сферах технології Web 2.0 , найбільше значення для навчання має спільна творча діяльність .

    Соціальні сервіси Веб 2.0 в педагогічній практиці
   Динамічний розвиток мережі Інтернет дозволяє вирішувати нові педагогічні завдання , реалізовувати навчальну діяльність , яка не може бути реалізована поза мережею. Мережа Інтернет стає ресурсом і перестає бути тільки каналом, що дозволяє отримати доступ до віддаленого ресурсу . Сучасна концепція розвитку всесвітньої павутини отримала назву Веб 2.0.
Веб 2.0 - друге покоління мережних сервісів , що діють в Інтернеті. На відміну від мережевих сервісів першого покоління Веб 2.0. орієнтовані на спільну роботу користувачів , обмін інформацією , а також роботу з масовими публікаціями.

Комментариев нет:

Отправить комментарий