Хмарні технології в навчанні




Людина, яка відчула вітер змін, має будувати не щит від вітру, а вітряк.
                                                                                                  Стівен Кінг
Ми живемо  в епоху знань - саме так називають ХХІ століття. Феноменом епохи знань  є сформоване  інтернет-покоління, яке  виросло у цифровому середовищі, представники якого про найвпливовіший інструмент суспільних змін - цифрову інформацію і технології комунікації знають набагато більше за своїх батьків і , звичайно ,  вчителів
               Чи може школа забезпечити запити сучасної молоді ?

  Як можна використати Інтернет-технології,  щоб забезпечити мільйони людей високоякісною освітою і дати їм шанс на краще життя? Ми знаємо , що апаратне і програмне забезпечення удосконалюється та оновлюється практично щодня і будь-який загальноосвітній навчальний заклад навряд чи зможе змінювати свою комп’ютерну техніку та програмне забезпечення відповідно до мінливих тенденцій розвитку інформаційно-комунікаційних технологій.  Такі технології як веб, віртуальні, хмарні радикальним чином змінюють навчальні заклади, навчально-виховний процес, природу освіти та її доступність. 
 Останнім часом масштаби впровадження хмарних технологій стрімко зростають. У галузі освіти твориться справжня революція. Тепер, щоб вчитися, вчителю не обов'язково стояти біля дошки.
 Вчитися можна скрізь: в приміщенні та на відкритій місцевості, під деревом, на борту морського чи повітряного судна. Для цього потрібно лише підключитися до мережі Інтернет, про що зазначає Морозов А. . Ми стаємо свідками швидкого впровадження хмарних технологій і сервісів в системі середньої і вищої освіти та розбудови єдиного інформаційного простору.
   Що ж таке хмарні технології ?
Уперше термін "хмарні технології" з'явився 2008 року . Якщо коротко, хмарні технології - це такі технології обробки даних, у яких комп'ютерні ресурси надаються інтернет-користувачу як онлайн-сервіси.

Завдяки зростанню популярності хмарних технологій, для навчальних закладів з’являються нові можливості управління навчальним процесом. Одним з основних питань управління є підвищення рівня методичної роботи навчального закладу на усіх її рівнях від шкільного методичного об’єднання вчителів-предметників до  відділів освіти , обласних управлінь.
І наша школа  почала  долучатися до використання хмарних технологій. Це використання не масштабне, глобальне а локальне ― на рівні одного навчального закладу. Сьогодні можна виділити два напрями організації навчального процесу, управління навчальним закладом або методичною роботою засобами хмарних технологій, які були визнані спільнотою  вчителів-предметників ― це сервіси Google та Microsoft.
Форми використання хмарних технологій, ( об’єкти хмари) в освіті: віртуальні предметні спільноти, «віртуальні учительські», «віртуальні методичні кабінет», «віртуальні клас», «віртуальний документообіг», електронний щоденник і журнал, інтерактивна приймальня, тематичний форум, організація самостійної роботи учнів та факультативне навчання,  контентні сховища.

Необхідні компоненти для використання хмарних технологій:
 Інтернет, комп’ютер (планшет, мобільний телефон, нетбук), браузер, компанія, яка надає послуги хмарних технологій, навички роботи з Інтернет та веб-застосунками .
 «Величезна сила хмари полягає в онлайновому контенті і відкритих ресурсах редагування, більшість з яких надається безкоштовно», - стверджує Бонк, наводячи як приклад бібліотеку Академії Хана, де вже зараз містяться майже дві з половиною тисячі безкоштовних відеолекцій з усіх предметів - від арифметики до фізики, фінансів та історії. «Безкоштовне онлайнове відео, - упевнений Бонк, - відкриває небачені можливості для будь-якого фахівця в галузі освіти». І слід зазначити , що почалося це не сьогодні, і навіть не вчора  .
    Хмарні сервіси є ідеальною платформою для автоматизації навча-
льного процесу, оскільки по-перше, не потребують витрат на придбання
апаратного забезпечення і адміністрування готового рішення, по-друге,
дозволяють одночасно співпрацювати великій кількості користувачів, а
по-третє, хмарні технології зараз – наймодніший тренд і нашим випуск-
никам жити саме у «хмарному» майбутньому.


   
Розглянемо основні служби системи Google , якими користуємося ми в школі :

Gmail. Це служба, за допомогою якої можна організувати елект-

ронні поштові скриньки місткістю до 25 ГБ для кожного облікового за-

пису користувача (учителя , учня ). Дана служба включає інстру-
менти пошуку, за допомогою яких користувачі можуть швидко знаходи-
ти дані, а також інструменти обміну миттєвими повідомленнями та ін-
струменти календаря, вбудовані безпосередньо в інтерфейс програми
електронної пошти.
Google Talk. За допомогою цієї служби користувачі можуть у
будь-який час безкоштовно телефонувати та надсилати миттєві повідом-
лення друзям і знайомим у будь-яку точку світу. Крім того, в дану служ-
бу включені послуги обміну файлами, голосової пошти та відеочату.
Календар Google. Користувачі календаря Google можуть упоряд-
ковувати свій розклад, обмінюватися даними про події та зустрічі, а та-
кож усіма даними календарів з іншими календарями. Крім того органі-
зація може публікувати календарі та події в глобальній або локальній
мережі.
Документи (Диск) Google. За допомогою даної служби користу-
вачі можуть створювати документи, таблиці та презентації, співпрацю-
ючи з іншими користувачами в реальному часі безпосередньо у вікні
web-браузера.

Хмарні технології мають ряд переваг:

не потрібні потужні комп'ютери, (понад 30% комп’ютерів у школах підлягають списанню), менше витрат на закупівлю програмного забезпечення і його систематичне оновлення (закупівля і оновлення програмного забезпечення для загальноосвітніх навчальних закладів майже не фінансується), оскільки все знаходиться у хмарі;
 відсутність піратства, необмежений обсяг збереження даних (масштабованість),
доступність з різних пристроїв і відсутня прив’язка до робочого місця, забезпечення захисту даних від втрат та виконання багатьох видів навчальної діяльності, контролю і оцінювання, тестування он-лайн, відкритості освітнього середовища, економія коштів на утримання технічних фахівців.
Гнучкість та мобільність – визначають ці нововведення . Що дають хмарні технології навчальному процесу?  По-перше, персоналізація навчання, колективні форми роботи , інтерактивність і співпраця.

Прикладні сервіси:

Google ArtProjekt –створення музею, галереї
Jigsawplanet.com - пазли
Prezi.com – живі презентації
Wiki wall.ru - стінгазета
Piratepad.net – конструктор уроку
Moodle – аудіокниги, аудіозаписи
Сalameo.com- флеш-книжки


Сервіси тестів:
Graph.tk- графіки , функції
Guizlet.com- тести . інтерактивні картки
Wordle.net –тести, опитування
One Dreiv – тести , контроль
Onlinetestpad.com  - конструктор кросвордів, тестів
Google Диск(форма) – тести й відповіді

Етапи використання хмарних технологій на уроках: діагностичний контроль, проекти, консультації,  опитування.

Висновки. 
Отже, розглянемо чотири причини, навіщо в школі впроваджувати  хмарні технології :
Причина перша: принципово нові можливості для організації досліджень,  проектної діяльності , можливість формування траєкторії розвитку кожного учня .
Причина друга: більшість учнів з задоволенням вчаться новим технологіям, розвивають інтелектуальні здібності, а вчитель підвищує свій рівень використання інформаційно–комунікаційних технологій.  
Причина третя: прозорість діяльності кожного вчителя, автоматизація звітності .( електронне портфоліо учителя)
Причина четверта: створюються умови для залучення батьків до активної  участі у житті своєї дитини та вчасного інформування. 
 


           Мабуть, кожен погодиться, що ІК-технології міцно ввійшли
в наше життя. І разом з тим ми повинні розуміти, що вони не гарантують нам безумовний успіх,  проте, оволодівши ними, в учителя є свідомий вибір, коли і як їх використовувати, щоб процес навчання став ефективним , результативним. 


«Якщо знання – новий капітал , то інновації – нова валюта»
                                                 Кевін Келлі




 

Комментариев нет:

Отправить комментарий