Людина,
яка відчула вітер змін, має будувати не щит від вітру, а вітряк.
Стівен
Кінг
Презентация "Хмарні технології в навчанні"
Хмарні технології: зарубіжний досвід
Проект міжокружного проекту "ХОНС"
Хмарні технології: зарубіжний досвід
Проект міжокружного проекту "ХОНС"
Ми живемо в епоху знань - саме так називають ХХІ століття. Феноменом епохи
знань є сформоване інтернет-покоління, яке виросло у цифровому середовищі,
представники якого про найвпливовіший інструмент суспільних змін - цифрову
інформацію і технології комунікації знають набагато більше за своїх батьків і ,
звичайно , вчителів
Чи
може школа забезпечити запити сучасної молоді ?
Як можна
використати Інтернет-технології, щоб
забезпечити мільйони людей високоякісною освітою і дати їм шанс на краще життя?
Ми знаємо , що апаратне і програмне забезпечення удосконалюється та оновлюється
практично щодня і будь-який загальноосвітній навчальний заклад навряд чи зможе
змінювати свою комп’ютерну техніку та програмне забезпечення відповідно до
мінливих тенденцій розвитку інформаційно-комунікаційних технологій. Такі технології як веб, віртуальні, хмарні
радикальним чином змінюють навчальні заклади, навчально-виховний процес,
природу освіти та її доступність.
Останнім часом масштаби впровадження хмарних
технологій стрімко зростають. У галузі освіти твориться справжня революція.
Тепер, щоб вчитися, вчителю не обов'язково стояти біля дошки.
Вчитися можна скрізь: в приміщенні та на
відкритій місцевості, під деревом, на борту морського чи повітряного судна. Для
цього потрібно лише підключитися до мережі Інтернет, про що зазначає
Морозов А. . Ми стаємо свідками швидкого впровадження хмарних технологій
і сервісів в системі середньої і вищої освіти та розбудови єдиного
інформаційного простору.
Що ж таке хмарні технології ?
Уперше термін "хмарні технології" з'явився 2008 року
. Якщо коротко, хмарні технології - це такі технології обробки даних, у яких
комп'ютерні ресурси надаються інтернет-користувачу як онлайн-сервіси.
Завдяки
зростанню популярності хмарних технологій, для навчальних закладів з’являються
нові можливості управління навчальним процесом. Одним з основних питань
управління є підвищення рівня методичної роботи навчального закладу на усіх її
рівнях від шкільного методичного об’єднання вчителів-предметників до відділів освіти , обласних управлінь.
І
наша школа почала долучатися до використання хмарних технологій.
Це використання не масштабне, глобальне а локальне ― на рівні одного
навчального закладу. Сьогодні можна виділити два напрями організації
навчального процесу, управління навчальним закладом або методичною роботою
засобами хмарних технологій, які були визнані спільнотою вчителів-предметників
― це сервіси Google та Microsoft.
Форми використання хмарних
технологій, ( об’єкти хмари) в освіті: віртуальні предметні спільноти,
«віртуальні учительські», «віртуальні методичні кабінет», «віртуальні клас»,
«віртуальний документообіг», електронний щоденник і журнал, інтерактивна
приймальня, тематичний форум, організація самостійної роботи учнів та
факультативне навчання, контентні
сховища.
Необхідні
компоненти для використання
хмарних технологій:
Інтернет, комп’ютер (планшет, мобільний
телефон, нетбук), браузер, компанія, яка надає послуги хмарних технологій,
навички роботи з Інтернет та веб-застосунками .
«Величезна сила хмари полягає в онлайновому
контенті і відкритих ресурсах редагування, більшість з яких надається
безкоштовно», - стверджує Бонк, наводячи як приклад бібліотеку
Академії Хана, де вже зараз містяться майже дві з половиною тисячі безкоштовних
відеолекцій з усіх предметів - від арифметики до фізики, фінансів та історії. «Безкоштовне онлайнове відео, - упевнений
Бонк, - відкриває небачені можливості для будь-якого фахівця в галузі освіти».
І слід зазначити , що почалося це не сьогодні, і навіть не вчора .
Хмарні сервіси є
ідеальною платформою для автоматизації навча-
льного процесу, оскільки по-перше, не потребують
витрат на придбання
апаратного забезпечення і адміністрування готового
рішення, по-друге,
дозволяють одночасно співпрацювати великій кількості
користувачів, а
по-третє, хмарні технології зараз – наймодніший тренд
і нашим випуск-
никам жити саме у «хмарному» майбутньому.
Розглянемо основні служби системи Google , якими користуємося ми в школі :
Gmail. Це служба, за допомогою якої можна організувати
елект-
ронні поштові скриньки місткістю до 25 ГБ для кожного
облікового за-
пису користувача (учителя , учня ). Дана служба включає інстру-
менти пошуку, за допомогою яких користувачі можуть
швидко знаходи-
ти дані, а також інструменти обміну миттєвими
повідомленнями та ін-
струменти календаря, вбудовані безпосередньо в
інтерфейс програми
електронної пошти.
Google Talk. За допомогою
цієї служби користувачі можуть у
будь-який час безкоштовно телефонувати та надсилати
миттєві повідом-
лення друзям і знайомим у будь-яку точку світу. Крім
того, в дану служ-
бу включені послуги обміну файлами, голосової пошти та
відеочату.
Календар Google. Користувачі
календаря Google можуть упоряд-
ковувати свій розклад, обмінюватися даними про події
та зустрічі, а та-
кож усіма даними календарів з іншими календарями. Крім
того органі-
зація може публікувати календарі та події в глобальній
або локальній
мережі.
Документи (Диск) Google. За допомогою
даної служби користу-
вачі можуть створювати документи, таблиці та
презентації, співпрацю-
ючи з іншими користувачами в реальному часі
безпосередньо у вікні
web-браузера.
Хмарні технології мають ряд переваг:
не потрібні потужні комп'ютери,
(понад 30% комп’ютерів у школах підлягають списанню), менше витрат на закупівлю
програмного забезпечення і його систематичне оновлення (закупівля і оновлення
програмного забезпечення для загальноосвітніх навчальних закладів майже не фінансується),
оскільки все знаходиться у хмарі;
відсутність піратства, необмежений обсяг
збереження даних (масштабованість),
доступність з різних пристроїв і
відсутня прив’язка до робочого місця, забезпечення захисту даних від втрат та
виконання багатьох видів навчальної діяльності, контролю і оцінювання,
тестування он-лайн, відкритості освітнього середовища, економія коштів на
утримання технічних фахівців.
Гнучкість та мобільність – визначають ці нововведення
. Що дають хмарні технології навчальному процесу? По-перше, персоналізація навчання, колективні
форми роботи , інтерактивність і співпраця.
Прикладні сервіси:
Google ArtProjekt
–створення музею, галереї
Jigsawplanet.com - пазли
Prezi.com – живі презентації
Wiki wall.ru - стінгазета
Piratepad.net –
конструктор уроку
Moodle – аудіокниги,
аудіозаписи
Сalameo.com- флеш-книжки
Сервіси тестів:
Graph.tk- графіки , функції
Guizlet.com- тести .
інтерактивні картки
Wordle.net –тести, опитування
One Dreiv – тести , контроль
Onlinetestpad.com - конструктор кросвордів, тестів
Google Диск(форма) – тести
й відповіді
Етапи використання хмарних технологій на уроках:
діагностичний контроль, проекти, консультації, опитування.
Висновки.
Отже, розглянемо чотири причини, навіщо в школі впроваджувати хмарні технології :
Отже, розглянемо чотири причини, навіщо в школі впроваджувати хмарні технології :
Причина
перша: принципово нові можливості для організації
досліджень, проектної діяльності ,
можливість формування траєкторії розвитку кожного учня .
Причина
друга: більшість учнів з задоволенням вчаться новим
технологіям, розвивають інтелектуальні здібності, а вчитель підвищує свій
рівень використання інформаційно–комунікаційних технологій.
Причина
третя: прозорість діяльності
кожного вчителя, автоматизація звітності .( електронне портфоліо
учителя)
Причина
четверта: створюються умови для залучення батьків до активної
участі у житті своєї дитини та вчасного інформування.
Мабуть, кожен погодиться,
що ІК-технології міцно ввійшли
«Якщо знання – новий
капітал , то інновації – нова валюта»
Кевін Келлі
Комментариев нет:
Отправить комментарий